Subject: FW: Harjumaa Viimsi vald Leppneeme küla Rannaliiva tee 5 elektrivõrgu liitumisühenduse projekti kooskõlastamine
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Wed, 17 Apr 2024 14:56:06 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/24/20469-3

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: [email-masked] <[email-masked]>
Sent: Wednesday, April 17, 2024 2:53 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Viimsi vald Leppneeme küla Rannaliiva tee 5
elektrivõrgu liitumisühenduse projekti kooskõlastamine

Vabandan. Saatsin uuesti.

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 17, 2024 2:40 PM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: RE: Harjumaa Viimsi vald Leppneeme küla Rannaliiva tee 5
elektrivõrgu liitumisühenduse projekti kooskõlastamine

Tere

Tänan edastatud kirja eest, kuid kahjuks ei olnud materjale kirjaga
kaasas.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>

From: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, April 17, 2024 2:34 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: 'Antoni Havi' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harjumaa Viimsi vald Leppneeme küla Rannaliiva tee 5
elektrivõrgu liitumisühenduse projekti kooskõlastamine

Tere!

Saadan Rannaliiva tee 5 võrguühenduse projektlahenduse ülevaatamisele.
Uues lahenduses on planeeritud toide tuua Kõrkja alajaamast. Leppneeme
teel on projekteeritud kaabel paralleelselt riigiteega, lahtisel meetodil.
Kaabli sügavus on 1m ja kaabli kaugus teeservast on kogu trassi ulatuses
vähemalt 2m.

Lisan selgituse ja eskiisi miks oleme jõudnud praeguse lahenduseni.

"Plaan nr 1:

Rajada kaablitrass alajaamast LEPPNEEME (alajaam nr 1)-  Lahenduse
takistuseks on väga kitsad olud.  Kinnistu piirid on sõiduteele liiga
lähedal, sundpuurimist (puuritakse maa alt) ei saa rakendada kuna oht, et
trassi rajamisel jääb ette suur rahn mis lükkab puuri kas teiste
tehnovõrkudesse või see kaldub sõiduteele. Lisaks on transpordiametile
kuuluv truup ees.

Plaan nr 2:

Rajada kaablitrass alajaamast LEPPNEEME (alajaam nr 1) selliselt, et
ületame sõiduteed ning liigume kaablitrassiga kõnnitee all. Selle
lahendusega tekkinud takistused:

Ehitusajal ei ole võimalik kõnniteed kasutada, seal asetseb vee ja side
peatrass. Lisaks peame läbima kaks kinnistut, mille tagajärjel koormame
eraomanike oma trassiga.

Plaan nr 3:

Rajada kaablitrass mööda Võrkoja teed Rannaliiva tee 5 kinnistuni. Võrkoja
tee all asetseb sidetrass mis ühendab Eestit ja Soomet. See piirab
sõidutee kasutamist ehitustööde käigus, koormab erakinnistut suures mahus
ning antud lahendus ei ole jätkusuutlik.

Praeguse lahenduse kohaselt paigaldatakse 4x240 kaablit mis kannatab kuni
307 amprit. 207amprit jääb varuks ning juhul kui Rannaliiva tee ääres
asetsevad kinnistud soovivad peakaitset suurendada, me ei pea uut
kaablitrassi rajama.

Plaan nr 4:

Õhuliini pikkuseks on 370m mille tõttu ei ole võimalik antud lahendust
ellu viia kuna me ei saa nõuetekohaselt lühisvoolusid kätte. "

Plaane on võimalik näha joonisel 24004_TP_EL-4-01_Eskiis

Tervitab

Riho Kukk

5332 3042

From:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, March 15, 2024 1:45 PM
To: 'Laur Kõiv' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Cc: [email-masked]' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Harjumaa Viimsi vald Leppneeme küla Rannaliiva tee 5
elektrivõrgu liitumisühenduse projekti kooskõlastamine

Tere!

Proovisime lahendada Rannaliiva tee 5 elektrvarustuse projektlahendust
teie poolt esitatud märkusi arvestades, ehk kas liikuda kaabliga
erakinnistusid pidid või paigadada kaabel kinnisel meetodil. Esimesel
juhul ei ole erakinnistu omanikud nõus kaabli paigaldamisega nende
kinnistule. Kinnisel meetodil kaabli paigaldamisega tekib risk ristuvatele
ja külgnevatele kommunikatsioonidele.

Pakume välja lahenduse kus tooksime projekti jaoks toite Leppneeme tee
107a (89001:003:0675) kinnistu poolt, kuna sealt poolt on riigitee ja
erakinnistute vaheline kaugus suurem. Kaabel paigaldatakse lahtisel
meetodil. Riigitee ja kaabli vahe oleks sellisel juhul minimaalselt 2,0 m,
ehk 1:1 varisemisnurka arvestades kaeviku ja tee serva vähim kaugus oleks
1,0 m.

Saadan lahenduse kohta eskiisi.

Kas Selline lahendus sobiks?

Tervitab

Riho Kukk

5332 3042

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, February 22, 2024 9:58 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: Harjumaa Viimsi vald Leppneeme küla Rannaliiva tee 5 elektrivõrgu
liitumisühenduse projekti kooskõlastamine

Teie 26.01.2024

Meie 22.02.2024 nr 7.1-2/24/20469-3

Riho Kukk

Aktsiaselts Elektritsentrum

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

26.01.2024 esitasite taotluse kooskõlastada elektrirajatiste projekt
Aktsiaselts Elektritsentrum töö nr LP24004 „Rannaliiva tee 5, Leppneeme
küla, Viimsi vald“ (edaspidi Projekt).

Tehnovõrk on projekteeritud riigitee nr 11252 Leppneeme tee km 2,49 – 2,68
teemaale ja kaitsevööndisse.

Tutvunud esitatud materjalidega, märgime, et projekteerimisel ei ole
arvestatud kõiki Transpordiameti tüüpnõudeid: „Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel“ (edaspidi Nõuded) ning me ei pea
võimalikuks esitatud Projekti kooskõlastada. Projekti materjalide
korrigeerimisel tagada vastavus Nõuetele, muuhulgas viitame
alljärgnevatele mittevastavustele:

1.	Palume lähtuda transpordiameti juhendist „Nõuded tehnovõrkude
teemaale kavandamisel“. Juhend asub aadressil -
https://www.transpordiamet.ee/riigiteede-juhendid#tehnovorgud

2.	Teega rööpse tehnovõrgu paigaldamine tee muldesse ei ole lubatav.
Tehnovõrgu paiknemise asukoha ja sügavuse osas järgida Projekti
korrigeerimisel Nõuete tabelis 1 toodud väärtusi.
3.	Võimalusel kaaluda tehnovõrgu paiknemise lahendust väljapoole
riigitee maaüksust.

4.	Lahenduses pole arvestada olemasoleva olukorraga sh kraav, truup,
põrkepiire, mahasõit, liiklusmärgid, avatud kaeve kaugus tee servast jne
(sügavused, rajamis meetod).

5.	Oleme nõus kaaluma projektlahendust, kui tehnovõrgu rajamine on
lahendatud kinnisel meetodil riigitee maaüksuse piirile, kuid sellisel
juhul peavad ülejäänud tingimused olema vastavuses Nõuetega (sh
puurimiskaevikute kaugused, sügavused olemasolevatest rajatistest jne).

6.	Asendiplaanil puuduvad katastriüksuste piirid sh Vana-Sepa
(tunnus: 89001:003:0011), 11252 Leppneeme tee (tunnus: 89001:003:1031).
Asendiplaanil ja tingmärkides kajastada üheselt mõistetavalt teeäärne
põrkepiire.

7.	Asendiplaanil ning tingmärkides palume kajastada mitu
madalpingekaablit rajatakse. Lisaks soovime teada kas rajatakse ka
reservtorusid?

8.	Asendiplaani joonistel tuua vähemalt riigitee kaitsevööndi
ulatuses välja tehnovõrgu paigaldustehnoloogia (lahtine või kinnine
meetod), sügavus iga trassi lõigu kohta. Asendiplaanil kajastada riigitee
kaitsevööndi piirid.

9.	Asendiplaanil kajastada avatud kaevikute (sh puurimiskaevikute)
paiknemine. Avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva
alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale
lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud
kaeviku serva vähim kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude
täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde
varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1).

10.	Palume selgitada, kas projekti lahenduses soovitakse rajada 1xW1
või on planeeritud rajada mitu kaablit või reservtoru. Katete taastamise
läbilõikel on näha kaks kaablit?

11.	Puudub taotlus, palume koostada ning esitada ka vastav taotlus
(näidis manuses).
12.	Puudub IKÕ plaan, palume koostada ning esitada IKÕ plaan vastavalt
Transpordiameti nõuetele lisale 6.

13.	Seletuskirjas palume kajastada teemaaüksusele rajatava tehnovõrgu
andmed (tüüp, kogus, reservtorud), sügavused, kaitsetoru tugevused,
erisused jne.

14.	Seletuskirja palume lisada, et tehnovõrkude teemaale paigaldamisel
on kõrvalekalded kooskõlastatud projektist keelatud.

Lisaks, et Tehnovõrgu riigiteealusele maale paigaldamise korral peab
tehnovõrgu omanik enne projekti realiseerima asumist esitama
Transpordiametile vormikohase taotluse koos projektis kooskõlastatud
asukoha-skeemiga tehnovõrgu paigaldamise ja talumise lepingu sõlmimiseks
(vorm saadaval Transpordiameti kodulehel). Sõlmitud leping on aluseks
riigitee alusel maal projektijärgsete tööde teostamiseks vajaliku
liiklusväliste tööde loa väljastamiseks.

15.	Lisame, et riigitee teekatendi konstruktsiooni taastamise
projekteerimisel tuleb lähtuda „Tee ehitusprojektile esitatavad nõuded“
(MKM 09.01.2020 määrus nr 2), tee ehitamise kvaliteedinõuetest ja
projekteerimisnormidest (EhS § 96 lg 3, § 99 lg 4) ning Transpordiameti
juhenditest
(https://transpordiamet.ee/maanteed-veeteed-ohuruum/tee-ehitus/juhendid).
Avalikult kasutatavatele teedele projekti koostamiseks ja ehitamiseks on
nõutav vastava tegevusala kvalifikatsioon (EhS § 24) ning
projekteerimistingimused riigiteedele annab Transpordiamet.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Juhime tähelepanu, et projekti lahenduse osas võib tekkida veel
täiendavaid märkusi.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>